top of page

Kamerliefde

Case study

Hoe creëer je een emotionele band tussen mens en kamerplant? In deze case study heb ik de waarde van de kamerplant en de emotionele band tussen mens en kamerplant onderzocht. Na 4 maanden onderzoek, heb ik uit dit onderzoek een creatief voorstel gemaakt, voor Intratuin.
 

In dit onderzoek heb ik onder andere onderzocht welke invloeden mensen en planten op elkaar hebben, hoe de kamerplant een gemanipuleerd object geworden is en waarom wij van onze kamerplanten moeten leren houden. Kamerliefde staat dan ook symbool voor deze liefde. De ambitie van Intratuin om een geliefd merk te worden, past bij de huidige betekeniseconomie. Om dit te promoten, heb ik 4 korte video’s gemaakt, die allemaal een verhaal vertellen. Elke video bevat een vorm van affectie die planten merken. Deze campagne is het antwoord op de vraag: hoe kan Intratuin een emotionele band tussen mens en kamerplant creëren en zich zo positioneren in de betekeniseconomie?


Campagne video's
Film en edit: 15Seconds.tv
Model: Amy Yeung / Sanne Zethof / Matthias de Jong / Lotte Mol
MUAH: Ingrid Boers
Concept en styling: Shannon van Oosten

bottom of page